Woody wist altijd wat zijn rol in het leven was: klaarstaan voor het kind dat met hem speelde, of dat nu Andy of Bonnie was. Maar als Bonnie met het geknutselde speeltje Vorkie thuiskomt, volgt er een avontuurlijke reis waarop Woody ziet hoe groot de wereld kan zijn voor speelgoed.
Woody wist altijd wat zijn rol in het leven was: klaarstaan voor het kind dat met hem speelde, of dat nu Andy of Bonnie was. Als Vorkie, het speeltje dat Bonnie zelf heeft geknutseld, zichzelf 'afval' noemt, besluit Woody hem te leren hoe hij gelukkig kan worden met zijn leven als speelgoed. Tijdens een avontuurlijke reis met vele vrienden, waaronder een reünie met zijn oude vriendin Bo Peep, ziet Woody hoe groot de wereld kan zijn voor speelgoed.