Walt Disney Animation Studios' epische animatiemusical musical 'Vaiana 2' brengt Vaiana en Maui drie jaar later opnieuw samen voor een veelomvattende nieuwe reis met een bemanning van tamelijk onwaarschijnlijke zeelieden. Na een onverwachte oproep van haar voorouders moet Vaiana naar de verre zeeën van Oceanië reizen en gevaarlijke, lang vergeten wateren bedwingen voor een avontuur zoals ze nog nooit eerder heeft meegemaakt.