Disenchanted
De muzikale en komische speelfilm 'Disenchanted' is de opvolger Disneys kassucces 'Enchanted', waarin we de originele cast terugzien van het hartverwarmende verhaal van de beminnelijke, hopeloos romantische jonkvrouw Giselle uit de sprookjeswereld van Andalasia, die in het koninkrijk New York eindelijk haar prins heeft gevonden, de scheidingsadvocaat Robert Philip.
Giselle en Robert zijn vijftien jaar getrouwd, maar Giselle is gedesillusioneerd geraakt door het leven in de stad. Ze besluiten met hun groeiende gezin te verhuizen naar de slaperige voorstad Monroeville, op zoek naar een sprookjesachtiger leven. Helaas is dat niet de snelle oplossing waar ze op had gehoopt. De voorstad kent hele andere regels en een lokaal alfavrouwtje, Malvina Monroe, door wie Giselle zich meer dan ooit ontheemd voelt. Gefrustreerd omdat het niet meevalt om lang en gelukkig te leven, doet ze een beroep op de magie van Andalasia. Hiermee verandert ze per ongeluk het hele stadje in een echt levend sprookje en brengt ze het toekomstige geluk van haar gezin in gevaar. Nu moet Giselle in een race tegen de klok de betovering proberen terug te draaien en vaststellen wat 'lang en gelukkig' voor haar en haar gezin nou echt betekent.