Hoe Overleef Ik Mezelf
Na de scheiding van haar ouders woont de 13-jarige Rosa van Dijk bij haar moeder in Den Bosch. Rosa's moeder krijgt een baby van haar nieuwe vriend Alexander, die in Groningen woont. Ze besluit bij hem in te trekken en Rosa moet natuurlijk mee. Ze is dol op haar halfbroertje, maar minder op haar gloednieuwe stiefvader, die ze stiekem Apenbil noemt. Hoe gaat ze dit, en vooral zichzelf overleven?
Rosa van Dijk is een gevoelig, fantasierijk meisje van dertien. Ze is, zoals bijna alle meisjes van haar leeftijd, erg onzeker over zichzelf.Na de scheiding van haar ouders woont ze bij haar moeder in Den Bosch. Rosa's moeder heeft een baby van haar nieuwe vriend Alexander, die in Groningen woont. Ze besluit bij hem in te trekken en Rosa moet natuurlijk mee. Ze is dol op haar halfbroertje, maar minder op haar gloednieuwe stiefvader, die ze stiekem Apenbil noemt. Rosa moet alles wat haar veilig en bekend is achterlaten. Hoe gaat ze dit, en vooral zichzelf overleven?