Moord in La Ciotat
De ontdekking van een man die zichzelf heeft opgehangen in een pakhuis van de scheepswerf La Ciotat leidt hoofdinspecteur Anne Sauvaire naar een verhaal dat begraven ligt in het verleden van de inwoners van de stad en de voormalige scheepswerfarbeiders. Verslaggever Batti Vergniot vergezelt haar tijdens dit complexe onderzoek, zonder zich te realiseren welke gevolgen het onderzoek zal hebben.
De ontdekking van een jongeman die zichzelf heeft opgehangen in een pakhuis van de scheepswerf La Ciotat leidt de jonge hoofdinspecteur Anne Sauvaire naar een verhaal dat begraven ligt in het verleden van de inwoners van de stad en de voormalige scheepswerfarbeiders. Verslaggever Batti Vergniot vergezelt haar tijdens dit complexe onderzoek dat zich afspeelt tegen vroegere sociale conflicten en dingen die onvermeld zijn gebleven, zonder zich te realiseren welke gevolgen het onderzoek zal hebben. Annes discrete persoonlijke onderzoek naar het verleden van haar vader schendt een moeilijke zaak te midden van een rustig, onopvallend stadje waar de wet van stilte geen mythe is. Het verleden is het verleden. Wanneer er een tweede moord plaatsvindt, lijkt het onderzoek vast te zitten...