Dodgeball
Dodgeball is een film die het leven bij de bal pakt. Peter LaFleur (Vince Vaughn) is een charismatische niksnut en eigenaar van een vervallen sportschool die Average Joe’s heet. De klantenkring van beduidend minder-dan-middelmatigen bestaat uit een zelfbenoemde piraat, een iele nerd (Justin Long) die ervan droomt om een onbereikbare cheerleader te imponeren, een obsessieve liefhebber van obscure sporten, een domme jongeman en een arrogante betweter die, uiteraard, echt niets weet. Peters nederige sportschool wordt opgemerkt door White Goodman (Ben Stiller), de machtige-matje-sportieve, ge-Fu-Manchu-de, egotrippende eigenaar van Globo Gym, een glimmende fitnessmonoliet. White is van plan Average Joe’s over te nemen en Peters niet-bestaande boekhouding maakt het te makkelijk voor hem. Een bank heeft advocate Kate Veatch (Christine Taylor) bij Average Joe’s geplaatst om Globo’s overname van de sportschool af te handelen. Peters jongensachtige charme haalt haar over en Kate sluit zich aan bij zijn team van buitenbeentjes om tegen alle verwachtingen in te winnen.