Menese
Menese was een onverzettelijke artiest, een flamencozanger die, geleid door zijn mentor, de kunstvorm revolutioneerde. Hij was politiek geëngageerd en bracht flamenco naar nieuwe podia. Vandaag de dag herinterpreteert een nieuwe generatie vrouwelijke artiesten zoals Rocío Márquez zijn krachtige hymnes en wordt zo zijn revolutionaire geest voortgezet.