The Amateur
Een spionagethriller over Charlie Heller (Rami Malek), een briljante maar uiterst introverte CIA-decodeerder die in Langley werkt. Als zijn vrouw tijdens een terroristische aanval in Londen wordt vermoord en zijn supervisors niets doen, slaat Heller een gevaarlijke weg in. Hij reist de hele wereld over om de daders uit te schakelen. Zijn intelligentie is zijn ultieme wapen.
Charlie Heller (Rami Malek) is een briljante, maar uiterst introverte CIA-decodeerder die in een kantoor in de kelder van het hoofdkwartier in Langley werkt. Als zijn vrouw tijdens een terroristische aanval in Londen wordt vermoord, komt zijn leven op zijn kop te staan. Als zijn supervisors weigeren om iets te doen, neemt hij het heft in eigen handen en begeeft hij zich op een gevaarlijke tocht over de wereld om de daders op te sporen. Met zijn intelligentie als zijn ultieme wapen weet hij zijn achtervolgers te ontlopen en wraak te nemen. Andere rollen in de film zijn weggelegd voor Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg en Laurence Fishburne. 'The Amateur' is geregisseerd door James Hawes. Het script is geschreven door Ken Nolan en Gary Spinelli op basis van het boek van Robert Littell.