Phil Lord en Christopher Miller, de creatieve geesten achter The Lego Movie en 21 Jump Street, geven met hun unieke talenten een nieuwe kijk op een ander Spider-Man-universum, met behulp van een revolutionaire stijl. Spider-Man: Into the Spider-Verse introduceert de tiener Miles Morales uit Brooklyn en de onbegrensde mogelijkheden van het Spider-Verse, waar meer dan één persoon het masker kan dragen.