STORY OF THE ANIMATED DRAWING, THE
Walt Disney bespreekt de geschiedenis van animatie, beginnend met J. Stuart Blackton en zijn Humorous Phases of Funny Faces uit 1906, waaronder Gertie de Dinosaurus (Winsor McCay). Disney-componist Oliver Wallace, die op een bepaald moment stille films in bioscopen met zijn orgel begeleidde, reconstrueert een scène uit een Koko de Clown-cartoon.