Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Als de sluwe Kapitein Barbossa Jack Sparrows schip steelt en de gouverneursdochter ontvoert, werken jeugdvriend Will Turner en Jack samen om haar en Jacks schip, de Black Pearl, terug te veroveren.
Kapitein Jack Sparrows piratenleven kapseist als aartsvijand kapitein Barbossa de Black Pearl steelt, Port Royal aanvalt en de dochter van de gouverneur ontvoert. In een poging haar te redden en Jacks schip te heroveren, werken Elizabeths jeugdvriend Will Turner en Jack samen. Will weet niet dat een vervloekte schat Barbossa en zijn bemanning heeft verdoemd om eeuwig als ondoden te leven.