Bones
Een dramaserie over een forensisch antropologe die misdaden oplost als andere methoden daar niet in slagen. Gebaseerd op het echte werk van Kathy Reichs.
Dr Temperance Brennan is een zeer bekwame forensisch antropoloog die bij het Jeffersonian Institute werkt en romans schrijft in haar vrije tijd. Wanneer de standaardmethoden voor het identificeren van een lichaam niets opleveren omdat de overblijfselen in zo'n slechte staat zijn dat de CSI het opgeeft, haalt de politie Brennan erbij vanwege haar griezelige vermogen om aanwijzingen in de botten van het slachtoffer te lezen. De meeste agenten kunnen Brennans intelligentie, haar drang naar de waarheid, of de manier waarop ze zich halsoverkop in elk onderzoek slingert niet aan. FBI Special Agent Seeley Booth is de uitzondering. Booth, een voormalig sluipschutter uit het leger, wantrouwt wetenschap en wetenschappers (die hij 'stuudjes' noemt, omdat ze bewijs bestuderen) om misdaden op te lossen. Maar zelfs hij kan niet ontkennen dat ze door de combinatie van zijn mensenkennis en Brennans wetenschappelijk inzicht een formidabel team vormen.