The Unknown Runner
In deze film wordt de reis van Keniaanse topatleet Geoffrey Kipsang gevolgd vanuit zijn moederland en trainingskamp in Kaptagat tot zijn debuut op de Berlijnse marathon. Er wordt gekeken naar de toewijding van langeafstandlopen, de rol van zijn management, en het culturele en historische belang van deze sport in Kenia.
Een verhaal van strijd, ontberingen en toewijding. Ontdek de wereld achter de Keniaanse langeafstandslopers. We volgen de Keniaanse topatleet Geoffrey Kipsang in zijn moederland op het trainingskamp in Kaptagat met zijn coach Patrick Sang in de aanloop tot zijn debuut op de Berlijnse marathon van 2012. Het verhaal volgt ook Global Sports Communication, het managementbureau voor topatleten zoals Haile Gebrselassie. We zien hoe atleten worden ondersteund, zowel in hun moederland als tijdens internationale wedstrijden. Er worden ook vragen gesteld over de culturele en historische aspecten van langeafstandlopen in Kenia.