The Infinite Explorer
Hannah Fry brengt nieuwsgierigheid, humor en inzicht naar een epische wereldreis. Gedurende zes afleveringen bezoekt ze zes landen en onderzoekt de krachten die die hebben gevormd. Ze zoekt naar bijzondere plaatselijke stemmen en verrassende geschiedkundige en geografische feitjes in adembenemende landschappen en bruisende steden om te onthullen wat elke plek echt uniek maakt.
Professor Hannah Fry gaat op een avontuurlijke wereldreis. Niet alleen om de wereld te zien, maar ook om die te ontcijferen. Met nieuwsgierigheid, humor en inzicht pelt ze de lagen af op zes iconische locaties: Spanje, Vietnam, Griekenland, Zuid-Korea, Ierland en IJsland. Aan de hand van adembenemende landschappen, bruisende steden en verborgen schatten zoekt Hannah naar bijzondere plaatselijke stemmen en verrassende geschiedkundige en geografische feitjes die onthullen wat elke plek echt uniek maakt. Ze is altijd op zoek naar patronen en verborgen verbanden en ontdekt hoe het lot van Spanje werd gevormd door bergen, analyseert de verkeersetiquette in Ho Chi Minhstad, onthult geheimen die verborgen liggen in de geometrie van het Parthenon en laat zien hoe de Ierse syntax een wereldbeeld vormt. Dit is veel meer dan een reisverslag – het is een reis naar de krachten die naties vormen en culturen definiëren.
Hannah Fry verkent de Ierse identiteit door surfen, paardenraces en haar eigen familiegeschiedenis.
Hannah Fry bekijkt hoe de dramatische geologie van IJsland diens geharde pioneersgeest drijft.
Hannah Fry verkent de culturele schatten van Spanje en hun verborgen tegenstrijdigheden.