Tora! Tora! Tora!
Op 7 december 1941 voerde Japan een luchtaanval uit op de Amerikaanse marinebasis in Pearl Harbor. In deze film zien we de gebeurtenissen in de aanloop naar de aanslag vanuit Japans en Amerikaans perspectief.
Een realistische weergave van de gebeurtenissen die de aanloop waren van de ongelooflijke aanval op Pearl Harbor. We zien vanuit zowel Amerikaans als Japans perspectief hoe er slechte beslissingen worden genomen en hoe er heldendaden worden verricht. In 1941 staan Japan en Amerika op gespannen voet en het lukt ze niet om hun problemen op een diplomatieke manier op te lossen. Het Japanse leger begint op zondagochtend een verrassingsaanval op de Pacifische Vloot van de Verenigde Staten, die zich bevindt in Pearl Harbor. Codekrakers van de Amerikaanse inlichtingendiensten ontcijferen enkele Japanse berichten, maar kunnen de grote bazen er niet van overtuigen dat ze aangevallen zullen worden.