Aristide Maillol : La quête de l’harmonie
Kunstenaar Aristide Maillol wilde bekend worden door het vastleggen van de essentie van de natuur in zijn werk. In deze film wordt zijn onophoudelijke zoektocht gevolgd naar harmonie en zijn evolutie van schilderen naar wandtapijten en uiteindelijk naar beeldhouwen, waarin hij een meester in vorm werd en waarvoor hij veel erkenning verdiende.