Pluk van de Petteflet
De achtjarige Pluk is opzoek naar een nieuwe woonplek en komt met zijn rode kraanwagentje terecht bij de Petteflet. Hij gaat in het torenkamertje wonen en raakt al snel bevriend met de bewoners en de dieren uit de Torteltuin. Wanneer hij ontdekt dat de Troteltuin vernietigd dreigt te worden, zet pluk alles op alles om de Torteltuin te redden. Maar of het hem lukt…?
Op zijn zoektocht naar een nieuwe plek om te wonen, komt de achtjarige Pluk met zijn kleine rode kraanwagentje terecht bij de Petteflet. Hij neemt zijn intrek in het torenkamertje en maakt snel vrienden met de bewoners in de Petteflet en de dieren uit de Torteltuin. Zoals Aagje, de Stampertjes en meneer Pen, maar ook de dieren Zaza, Eekhoorn Duizeltje, Dollie Duif & Schuw Konijn. Als hij op een dag ontdekt dat de Torteltuin vernietigd dreigt te worden, zet Pluk alles op alles om zijn vriendjes en de Torteltuin te redden. Maar of het hem lukt....?