Als de bel gaat
Tinelli, Nico en hun vrienden zitten op de middelbare school, en elke dag verzamelen ze zich tijdens de pauze voor het raam van de hal. We volgen de avonturen van de groep klasgenoten op de Alessandro Manzoni-school, die hun schoolpauze gebruiken om problemen op te lossen met leven en liefde, vrienden en vijanden, thuis en huiswerk.
Tinelli (de onhandige jongen die verliefd is op Valentina), Nico (de grappenmaker), Secchia (de nerd), Valentina (het gemene meisje), Mafalda (het slimme buurmeisje), Rocky (een tomboy), Smilzo (de stoere), Dred (de deugniet), en Spiffy (de zoon van de directeur) zijn allemaal klasgenoten en zitten op het Alessandro Manzoni, een middelbare school. Elke dag tijdens de pauze komen ze samen voor het raam in de hal, en dan gebeuren er allerlei dingen. Onbeantwoorde liefdes, grappen, huiswerk, problemen met leraren, zoals op elke andere school. Alle actie speelt zich af voor het raam, en nergens anders gebeurt er wat.