Grotesquerie
In Grotesquerie wordt een kleine gemeenschap opgeschrikt door een reeks gruwelijke misdrijven. Rechercheur Lois Tryon heeft het gevoel dat deze misdrijven persoonlijk zijn, alsof iemand of iets haar achtervolgt. Thuis worstelt Lois met een gespannen relatie met haar dochter, een man die langdurig in het ziekenhuis ligt en haar eigen innerlijke demonen. Zonder aanknopingspunten en niet wetend waar ze terecht kan, accepteert ze de hulp van zuster Megan, een non en journaliste van de Catholic Guardian. Zuster Megan, die zelf een moeilijk verleden heeft gehad, heeft het slechtste in de mens meegemaakt, maar gelooft nog steeds in het goede van de mens. Daarentegen gelooft Lois dat de wereld ten onder gaat aan het kwaad. Naarmate Lois en zuster Megan aanwijzingen verzamelen, raken ze verstrikt in een duister web dat meer vragen oproept dan dat het antwoorden geeft.