Sofia The First: Once Upon A Princess
Het speelt zich af in de sprookjeswereld van Toverije, de film stelt Sofia voor, een gewoon meisje wiens leven plotseling verandert als haar moeder met de koning trouwt. Sofia moet leren zich door het bijzondere koninklijke te navigeren terwijl ze wel vasthoudt aan haar eigen dromen.
Kom mee naar het koninkrijk en ontmoet Sofia het prinsesje, een prinses die haar debuut maakt. Nadat haar moeder met de koning trouwt, wordt Sofia een prinses! Ze gaat voor het eerst naar de Academie voor Koninklijke Voorbereiding waar haar alles geleerd wordt wat ze moet weten. Maar kan Sofia een toverspreuk ongedaan maken en vrienden worden met haar nieuwe stiefzus? Misschien... Met hulp van haar pratende dierenvrienden en een beetje sturing van Assepoester. Vol met originele liedjes, leuke personages en verrassingen: Sofia het prinsesje: Er was eens een prinses is de ultieme gids om te laten zien hoe elke prinses in opleiding kan schitteren – van binnen en van buiten!