Baratometrajes 2.0 is 'meer dan een documentaire' die film in Spanje radiografeert, een hoofdrol en stem geeft aan filmmakers van low-budget films, aan culturele promotors die dingen anders doen, en aan professionals in distributie en tentoonstelling, en zo het (bijna) perfecte portret verkrijgt van wat de toekomst van de Spaanse film zou kunnen zijn.