Mitchie Torres (Demi Lovato) krijgt de kans van haar leven als ze naar Camp Rock gaat, het prestigieuze muziekkamp. Terwijl ze hard werkt aan haar muzikale talenten, ontdekt ze hoe competitief haar medekampeerders zijn. Tijdens het kamp ontdekt Mitchie dat het belangrijk is om trouw te blijven aan jezelf. Met hulp van mensen als Shane Gray (Joe Jonas) zet ze een eerste stap in de spotlights.