Alien: Romulus
Deze angstaanjagende sciencefiction-horrorthriller voert de legendarische Alien-franchise terug naar zijn iconische roots. Terwijl ze de diepten van een verlaten ruimtestation doorzoeken, komt een groep jonge kolonisten oog in oog te staan ​​met de dodelijkste levensvorm in het universum.
Deze angstaanjagende sciencefiction-horrorthriller voert de fenomenaal succesvolle Alien-franchise terug naar zijn iconische roots. Terwijl ze de diepten van een verlaten ruimtestation doorzoeken, komt een groep jonge kolonisten oog in oog te staan ​​met de meest meedogenloze en dodelijke levensvorm in het universum. Alien: Romulus, met in de hoofdrollen Cailee Spaeny, David Jonsson, Archie Renaux, Isabela Merced, Spike Fearn en Aileen Wu, is geregisseerd door horrormeester Fede Alvarez op basis van een scenario van Alvarez en vaste medewerker Rodo Sayagues, en gebaseerd op personages gecreëerd door Dan O'Bannon en Ronald Shusett. Ridley Scott – die de originele Alien en de series Prometheus en Alien: Covenant regisseerde – produceert samen met Michael Pruss en Walter Hill.