Aliens
De verschrikking gaat door in dit ijzingwekkende, alom geprezen vervolg, waarin Ripley (Sigourney Weaver) als enige overlevende van de dodelijke ontmoeting van de Nostromo met de monsterlijke alien terugkeert naar de aarde, na 57 jaar in hyperslaap door de ruimte te hebben gezweefd. Hoewel aanvankelijk aan haar verhaal wordt getwijfeld, stemt ze toe om met een team Koloniale Mariniers naar LV-426 terug te keren… en dit keer is het oorlog.