Buffy the Vampire Slayer
Een inhoudsloze cheerleader op de middelbare school komt erachter dat ze de 'uitverkorene' is - een vampierjager die de laatste hoop is om de mensheid te redden (of in elk geval haar middelbare school).
De blonde en springerige Buffy (Kirsten Swanson) is een typische cheerleader op de middelbare school. Haar levensdoel is 'trouwen met Christian Slater en sterven' en haar favoriete bezigheid is winkelen. Maar dat verandert allemaal als een vreemde man (Donald Sutherland) haar vertelt dat ze uitverkoren is om vampiers te vermoorden. Ze krijgt de hulp van een romantische rebel (Luke Perry) en al snel moet ze in de avonden L.A. beschermen tegen Lothos, de koning van de vampiers (Rutger Hauer), zijn hulpje Lefty (Paul Ruebens) en hun vastberaden bende bloedzuigers. Dit is het ultieme avontuur voor een tienerprinses uit de Valley.