Catholics vs. Convicts
Op 15 oktober 1988 was Notre Dame gastheer van de Universiteit van Miami in wat misschien wel een van de grootste wedstrijden in de geschiedenis van het universiteitsfootball was. Het was traditie versus branie, de nummer 4 Fighting Irish tegen de nummer 1 Hurricanes, de ene coachende ster, Lou Holtz, tegen de andere, Jimmy Johnson. Maar de naam die nog steeds aan de wedstrijd verbonden is stamt van een t-shirt dat door een paar studenten van Notre Dame was gemaakt: 'Catholics vs. Convicts'.