Explorer: Lost in the Arctic
Sir John Franklin vertrok in 1845 met twee schepen en 129 bemanningsleden vanuit Engeland om als eerste de Noordwestelijke Doorvaart, een nieuwe handelsroute over het uiterste noorden van de wereld, te bevaren. Spijtig genoeg verdwenen de schepen van Franklin spoorloos. Nu probeert een team van ontdekkingsreizigers het mysterie rond Franklins schepen op te lossen door zijn route opnieuw af te leggen en op zoek te gaan naar zijn lang verborgen graf.