Lion Dynasty
Deze sage, gefilmd over een periode van tien jaar, gaat over een dappere leeuwin die haar troep door extreme uitdagingen en dodelijk gevaar leidt in het meedogenloze landschap van Tanzania, waarbij ze uiteindelijk hun overleving waarborgt.
Dit unieke verhaal behelst tien jaar en volgt een van de machtigste leeuwentroepen in Tanzania als ze enorme obstakels overwinnen door te vertrouwen op sterke familiebanden. We ontmoeten onze sterleeuwin voor het eerst als ze een welp is en volgen haar opkomst als vrouwelijk stamhoofd tijdens de steeds droger wordende seizoenen aan de Ruaha. Ze ondervindt tragedies en triomfen, maar ze blijft altijd de ontembare kracht achter het succes van haar troep – of de mislukkingen. Terwijl de jaren vergaan, moet de leeuwin belangrijke beslissingen nemen voor de hele kattenfamilie om de erfenis van de troep veilig te stellen – zodat ze kunnen overleven.