No Crossover: The Trial of Allen Iverson
Op Valentijnsdag 1993 was de 17-jarige Allen Iverson bowlen in Hampton Virginia, toen een ruzie in vechten uitliep. De nasleep en het proces verdeelde de stad langs raciale lijnen.
Op Valentijnsdag 1993 was de 17-jarige basketballer van de Bethel High School Allen Iverson aan het bowlen in Hampton, Va., met vijf schoolvrienden. Het zou een gewone avond moeten worden, maar het werd een avond die Iversons jonge leven zou bepalen. Een onenigheid liep al snel uit in een gevecht van Iversons jonge, zwarte vrienden met een groep witte klanten. De nasleep van het gevecht en de behandeling tijdens het erop volgende proces zorgden ervoor dat de tiener – volgens sommigen de beste middelbare-schoolatleet in het land – in de gevangenis belandde en verdeelde de stad langs raciale lijnen. Oscar-genomineerde Steve James (‘Hoop Dreams’) keert terug naar zijn geboortestad Hampton, waar hij ooit gebasketbald heeft, voor een persoonlijke blik op het nog steeds betwiste incident. Hij onderzoekt de impact op Iverson en de gemeenschap.