Out of My Mind
Melody Brooks zit in groep acht en heeft cerebrale parese. Ze is heel gevat en scherp van geest, maar omdat ze non-verbaal is en in een rolstoel zit, krijgt ze niet dezelfde kansen als haar klasgenoten. Als een jonge leerkracht haar onbenutte potentieel ontdekt en Melody naar een reguliere school gaat, laat Melody zien dat wat ze te zeggen heeft, belangrijker is dan hoe ze het zegt.
Melody Brooks zit in groep acht en heeft cerebrale parese. Ze is heel gevat en scherp van geest, maar omdat ze non-verbaal is en in een rolstoel zit, roept ze bij anderen vaak medelijden of ongemak op. Haar ouders behartigen haar belangen onvermoeibaar, maar Melody wil worden gezien en gehoord door de wereld om haar heen. Als een jonge leerkracht haar onbenutte potentieel ontdekt, moedigt ze Melody aan om naar een reguliere school te gaan. Ondanks vele tegenslagen en uitdagingen leidt Melody haar schoolteam naar de overwinning. Intussen inspireert Melody met haar nieuwe stem haar familie, schoolhoofd, klasgenoten, excentrieke buurvrouw en zelfs haar goudvis tot moed.