Playing for the Mob
Wat gebeurt er als je ‘Goodfellas’ combineert met universiteitsbasketbal? Je krijgt ‘Playing for the Mob’, het verhaal van maffioso Henry Hill – die in de Martin Scorsese-klassieker uit 1990 is gespeeld door Ray Liotta – die heeft geholpen om de basketbalwedstrijden van Boston College te beïnvloeden in het seizoen 1978-79. De details van het schandaal van gesjoemel met de uitslag wordt voor het eerst op het scherm getoond door de verklaringen van de spelers, de federale onderzoekers en de verantwoordelijke personen, waaronder Hill, die kort na zijn interview gestorven is. ‘Playing for the Mob’ speelt dan wel in de schijnbaar gouden wereld van universiteitsbasketbal, maar net als ‘Goodfellas’ is dit een verhaal van hebzucht, verraad en wraak. Uiteindelijk hebben ze beide dezelfde boodschap: met zoveel geld op het spel kun je niemand vertrouwen.