Saving Mr. Banks
Tom Hanks en Emma Thompson geven gestalte aan het onvertelde verhaal over de herkomst van een van de meest gekoesterde Disneyklassiekers aller tijden en onthullen het verrassende verhaal achter de productie van Mary Poppins. Vastbesloten om een belofte aan zijn dochters na te komen, probeert Walt Disney (Hanks) twintig jaar lang om de rechten te krijgen van het boek waar auteur P.L. Travers (Thompson) zo dol op is. Gewapend met zijn iconische creatieve visie haalt Walt alles uit de kast, maar de starre Travers geeft geen duimbreed toe. Pas als Walt terugvalt op zijn eigen ingewikkelde kindertijd, ontdekt hij de waarheid achter de kwelgeesten uit het verleden waardoor Travers wordt geteisterd en laten ze “Mary Poppins” samen vrij. Bevat beelden van roken.