Survive and Advance
In 1983 hield North Carolina State Wolfpack, onder leiding van coach Jim Valvano, zich staande in de postseason door negen alles-of-niets-wedstrijden op rij te winnen – waaronder zeven die ze in de laatste minuut aan het verliezen waren – en onder meer Michael Jordan en drievoudig ‘National Player of the Year’ Ralph Sampson te verslaan.
In 1983 hield North Carolina State Wolfpack, onder leiding van coach Jim Valvano, zich staande in de postseason door negen alles-of-niets-wedstrijden op rij te winnen – waaronder zeven die ze in de laatste minuut aan het verliezen waren – en onder meer Michael Jordan en drievoudig ‘National Player of the Year’ Ralph Sampson te verslaan. Deze onwaarschijnlijke ploeg raakte tot in het nationale kampioenschap tegen de nummer 1, Houston, ook bekend als Phi Slama Jama, het team met de toekomstige NBA-top-50 all-timespelers Hakeem Olajuwon en Clyde Drexler. NC State was een van de grootste underdogs ooit in de finalewedstrijd, mogelijk een van de beste schoolbasketbalwedstrijden ooit - die eindigde met een van de meest gekende kansen aller tijden.