The 13th Warrior
Ahmed (Antonio Banderas), een verbannen ambassadeur, ontmoet ver van zijn vaderland een groep woeste krijgers, die aangevallen wordt door bloeddorstige wezens, gevreesd voor het verslinden van alles wat leeft.
Antonio Banderas gooit zijn sterrenstatus in de strijd in deze spannende avonturenfilm, van de succesvolle regisseur van Die Hard en The Thomas Crown Affair! Ahmed (Antonio Banderas), een verbannen ambassadeur, ontmoet ver van zijn vaderland een groep Vikingen, die aangevallen wordt door bloeddorstige wezens, gevreesd voor het verslinden van alles wat leeft. Wanneer een waarzegster vervolgens voorspelt, dat de twaalf Vikingen gedoemd zijn te falen zonder een dertiende krijger aan hun zijde, wordt Ahmed gedwongen hen te helpen hun mysterieuze tegenstander te verslaan. Deze bloedstollend spannende actiefilm, is een must voor iedereen die houdt van epische actie.