The Flagmakers
The Flagmakers neemt een kijkje achter de schermen bij Amerika's grootste producent van Amerikaanse vlaggen en vlaggenmasten. Hier worden jaarlijks vijf miljoen Amerikaanse vlaggen genaaid door vluchtelingen en immigranten die alles hebben geriskeerd om naar de VS te komen.
Van National Geographic Documentary Films, Academy Award-winnende regisseur Cynthia Wade, bekroond regisseur Sharon Liese en uitvoerend producent Giannis Antetokounmpo, stelt The Flagmakers een van de meest belangrijke vragen van vandaag: 'Voor wie is de Amerikaanse vlag?' Het bedrijf Eder Flag in Oak Creek, Wisconsin, naait en verzendt vijf miljoen Amerikaanse vlaggen per jaar. De vlaggenmakers, die bestaan uit plaatselijke inwoners, immigranten en vluchtelingen, naaien sterren en strepen terwijl ze zich bezighouden met identiteit en saamhorigheid. Manager Radica, een Servische immigrant, gelooft dat elke vlag een ziel heeft. Ali, een overlevende van de oorlog in Irak, leert hoe hij een naaimachine moet gebruiken nadat hij slechts 90 dagen geleden aankwam in de Verenigde Staten. De oprechte vriendschappen van de in het Midwesten geboren Barb met haar allochtone collega's weerspreken haar streng conservatieve overtuigingen. SugarRay, een zwarte man geboren en getogen in Milwaukee, denkt na over zijn gecompliceerde relatie met dit land. Iedereen denkt na over wat de Amerikaanse vlag vertegenwoordigt in een veranderende natie en wereld, en voor wie. The Flagmakers geeft een persoonlijke kijk op de mensen die met hun handen het meest herkenbare icoon van Amerika maken.