Titan A.E.
Het is het jaar 3028. De Drej, een kwaadaardig buitenaards volk, hebben de aarde vernietigd. Vijftien jaar later ontdekt een jongeman, Cale, dat hij een genetisch gecodeerde kaart heeft voor de Titan, een ruimteschip dat het geheim voor de redding van het menselijke ras bevat. Met de Drej op zijn hielen, gaat Cale samen met de nieuwe bemanning van de Valkyrie op zoek naar de Titan. Hij moet het ruimteschip vinden voor de Drej het vernietigen, want dit is de laatste kans op een veilig thuis voor de mensheid.