Air Crash Investigation
Air Crash Investigation onderzoekt recente rampen in de luchtvaart om te zien hoe die konden gebeuren. We kijken aan boord van zes vluchten in de problemen en recreëren de spanning en druk in de cockpit en de cabin. Deze dramatische ensceneringen zijn gebaseerd op transcripties van cockpitvoicerecordings en getuigenissen van overlevenden. Nieuwsbeelden, interviews met ooggetuigen en computergraphics werpen een licht op de veiligheidsproblemen bij de controversen in de luchtvaartindustrie.
Air Crash Investigation volgt overlevenden, familieleden van slachtoffers en onderzoekers als die proberen bewijs te verzamelen van de oorzaken van grote ongelukken. Elke aflevering van Air Crash Investigation levert een spannende kijk in een bepaald aspect van de luchtvaartveiligheid: kapingen, slecht onderhoud en botsingen midden in de lucht passeren allemaal de revue in deze nieuwe serie, evenals het grootste probleem van de afgelopen jaren: piloten die moeten leren omgaan met de toenemende automatisering.