Doogie Howser, M.D.
Doogie Howser is arts. Hij is ook een 16-jarig genie - hij heeft op zijn tiende eindexamen gedaan en is op zijn veertiende afgestudeerd. Maar tegelijk is hij nog maar een puber, met normale pubervrienden en puberproblemen. In tegenstelling tot normale tieners neemt hij rijlessen terwijl hij ook advies geeft over ernstige medische procedures.
Doogie Howser is een briljante jonge arts. Hij is erg briljant… en erg jong. Doogie heeft op zijn tiende eindexamen gedaan en is op zijn veertiende afgestudeerd. Op zijn zestiende was hij al arts in opleiding in een ziekenhuis in Los Angeles. Doogies vader, die ook arts is, en zijn beste vriend Vinnie, die hem helpt het wereldje van pubers te begrijpen, proberen Doogies ego in toom te houden. Doogie Howser, M.D. is gecreëerd door televisielegendes Steven Bochco en David E. Kelley, en vertelt het ontroerende, hilarische verhaal van een uitzonderlijke tiener die dolgraag een normaal leven wil leiden.