HPI - Haut Potentiel Intellectuel
Morgane werkt als schoonmaakster in een politiebureau. Op een avond kan ze het niet laten een dossier ‘op te ruimen’. De volgende dag beseffen de agenten ze dat ze hen veel verder geholpen heeft in hun zoektocht naar de verdachte. Morgane blijkt Hoog Intellectueel Potentieel te hebben, maar haar IQ van 160 heeft haar nooit veel goeds gedaan in het dagelijks leven.
Morgane werkt als schoonmaakster in een politiebureau. Op een avond kan ze het niet laten een dossier ‘op te ruimen’. Wanneer de agenten de volgende dag terugkeren, beseffen ze dat ze hen veel verder geholpen heeft in hun zoektocht naar de verdachte. Morgane blijkt Hoog Intellectueel Potentieel te hebben, maar haar IQ van 160 heeft haar nooit veel goeds gedaan in het dagelijks leven. Nadat ze haar ondervraagd en haar werkwijze getest hebben, besluit de politie haar in te huren om te helpen hoog intelligente criminelen op te sporen en in te rekenen. Ze vormt een onwaarschijnlijk duo met de commandant, maar hun eerste samenwerking wordt een succes. Morgane sluit een deal met de politie en ze stemt ermee in voor hen te werken. Maar in ruil moeten zij ook voor haar werken, en het onderzoek naar een vermiste persoon heropenen: haar eerste liefde, die vijftien jaar geleden verdween toen zij zwanger was van haar eerste kind.