Iwájú
Deze originele animatieserie die zich afspeelt in een futuristisch Lagos in Nigeria vertelt het spannende coming of age-verhaal van Tola, een jong meisje dat woont op een rijk eiland en haar techniekgekke beste vriend Kole, die samen de geheimen en gevaren van hun verschillende werelden ontdekken. “Iwájú” is een unieke samenwerking tussen Disney en Kugali, een pan-Afrikaans entertainmentbedrijf.
Met een allereerste samenwerking bundelt Walt Disney Animation Studios de krachten met pan-Afrikaans stripboek- en entertainmentbedrijf Kugali voor een originele animatieserie die zich afspeelt in een futuristisch Lagos in Nigeria. Dit spannende coming of age-verhaal gaat over Tola, een jong meisje dat op een rijk eiland woont en haar beste vriend Kole, die zijn technische kennis door zelfstudie verkregen heeft. Samen ontdekken ze de geheimen en gevaren die verborgen liggen in hun verschillende werelden. Kugali-filmakers Olufikayo Ziki Adeola, Hamid Ibrahim en Toluwalakin Olowofoyeku nemen de kijkers mee naar de wereld van “Iwájú”, op een unieke reis boordevol fantastische visuele elementen en technologische ontwikkelingen die geïnspireerd zijn door de energie van Lagos.