Les Amateurs
De rustige leventjes van Vincent Piquet en Alban Burne, twee sukkels, worden volledig overhoop gehaald wanneer ze na een misverstand op een samenzwering stuiten en ze verstrikt raken in de wereld van georganiseerde misdaad. Het is de start van een geschifte en chaotische reis vol gevaren en intriges. Maar zelfs terwijl ze wanhopig het vege lijf proberen te redden, houden ze nooit op met kibbelen.
Vincent Piquet is een dertiger die voor het planningsbureau van Meurthe-et-Moselle werkt. Zijn vriendin Louise, die ook zijn baas is, heeft hem net gedumpt. De vijfenveertigjarige Alban Burne woont nog steeds bij zijn moeder en brengt de post rond op kantoor. Op een dag worden hun saaie leventjes volledig overhoop gehaald als ze, na een misverstand, op een gevaarlijk complot stuiten dat hun kleine stadje dreigt mee te slepen in een politiek en financieel schandaal. Al snel bevinden ze zich middenin de wereld van de georganiseerde misdaad - een wereld die Vincent liever had vermeden, maar waar Alban, die dol is op actiefilms, maar al te graag aan deelneemt. Om zichzelf en hun stadje te redden zullen ze moeten samenwerken, ondanks hun compleet verschillende karakters.