Nos vemos en otra vida
Deze serie is gebaseerd op het boek van Manuel Jabois getiteld 'Nos vemos en esta vida o en la otra' (We zien elkaar weer in dit leven of in het volgende), dat hij schreef naar aanleiding van een interview met Gabriel Montoya Vidal ('Baby') in 2014. Het gaat over zijn betrokkenheid bij de ergste jihadistische terreuraanslag op Europese bodem ooit, die in maart 2004 plaatsvond.
Deze serie is gebaseerd op het boek van Manuel Jabois getiteld 'Nos vemos en esta vida o en la otra' (We zien elkaar weer in dit leven of in het volgende), dat hij schreef naar aanleiding van een interview met Gabriel Montoya Vidal ('Baby') in 2014. In het boek wordt Baby's betrokkenheid bij de ergste jihadistische terreuraanslag op Europese bodem ooit beschreven, die in maart 2004 plaatsvond. Ten tijde van de aanslag was Baby een jongen van 16 die de explosieven had helpen vervoeren die op 11 maart 2004 in Madrid werden gebruikt. Baby was de eerste die werd veroordeeld voor de aanslag. Baby's getuigenis in het massaproces in 2007 was van doorslaggevend belang.