SYNDUALITY Noir
We schrijven het jaar 2242. Kanata wil een Drifter worden. Hij ontmoet Noir, een defecte Magus zonder herinneringen. Omdat Noir uitblinkt in het vechten tegen de Enders, kiest Kanata haar als partner en ontdekt hij wat ervoor nodig is om een Drifter te worden.
Toen het dodelijke blauwschist-gif uit de hemel neerregende, moest de mens onder de grond vluchten om aan deze zogenaamde Tranen van de Nieuwe Maan te ontkomen. Honderd jaar later begint een nieuw tijdperk als de mensheid weer terugkeert aan de oppervlakte. Onder constante dreiging van de Enders, bouwen de mensen samen met AI-mensachtigen, Magus genaamd, nieuwe nederzettingen boven de grond, de zogenaamde Nesten. In 2242 droomt Kanata ervan om een Drifter te worden. Als hij de ruïnes van een museum aan het verkennen is met de befaamde Drifter Tokio, ontdekt hij de Magus Noir, die al haar herinneringen heeft verloren. Noir heeft moeite met alledaagse taken, maar excelleert in de strijd met de Enders. Kanata kiest Noir als partner en ontdekt wat ervoor nodig is om een Drifter te worden.