A Spark into a Flame: Hamilton & Hip Hop
Als twee werelden worden samengebracht in 'The Hamilton Mixtape', komen zowel hiphop als Broadway tot leven. Lin-Manuel Miranda praat over zijn passie voor hiphop en het muziektheater en vertelt hoe 'Hamilton' eerst een mixtape zou worden. Met bijdragen van rapiconen Busta Rhymes en Nas, cultuuricoon Angie Martinez en rapper/zanger/schrijver Dessa wordt het verhaal van 'Hamilton', dat artiesten en gemeenschappen overstijgt, compleet.
Als twee werelden worden samengebracht in 'The Hamilton Mixtape', komen zowel hiphop als Broadway tot leven. Lin-Manuel Miranda praat over zijn passie voor hiphop en het muziektheater en vertelt hoe 'Hamilton' eerst een mixtape zou worden. Samen met veel andere grote namen die bijdroegen aan het concept of meespeelden in de studio, vertelt hij hoe het verhaal van 'Hamilton' compleet werd, hoe het vele artiesten en gemeenschappen aansprak en hoe de mixtape evolueerde tot 'Hamilton' de musical en weer tot mixtape. Met interviews met onder andere rapiconen Busta Rhymes en Nas, hiphop-dj en cultuuricoon Angie Martinez en Dessa, een artiest die op 'The Hamilton Mixtape' te horen is. Ze vertellen hoe het was om 'Hamilton' in Broadway te zien en hoe de show ze inspireerde om hun eigen, intieme raps te schrijven van de nummers van de bekroonde musical.