The Mission
De Amerikaanse missionaris John Chau werd vermoord toen hij contact probeerde te leggen met een van de meest afgelegen volksstammen ter wereld en deze probeerde te bekeren. Door middel van exclusieve interviews en archiefbeelden van Johns reis en van het eiland North Sentinel, belicht deze documentaire het tijdloze thema en de blijvende gevolgen van dit complexe verhaal.
De Amerikaanse missionaris John Chau werd gedood toen hij contact probeerde te leggen met een van 's werelds laatste geïsoleerde inheemse volksstammen, de Sentinelezen, en deze probeerde te bekeren. Tegenstrijdige en verschillende reacties van het publiek, en van zijn eigen familie, geven een beter beeld van de echte John Chau, een jonge man met een avontuurlijke geest en een bijzondere obsessie. Aan de hand van exclusieve interviews, archiefbeelden van Johns reis naar North Sentinel en zijn uitgebreide dagboeken, toont deze film hoe John werd gevormd door ouderwetse denkbeelden over ontdekkingsreizen, de evangelische gemeenschap als drijfveer voor zijn ontdekkingsreis, het verdriet van zijn vader en de blijvende gevolgen van dit complexe verhaal.