Robin Hood
Nadat het land van een edelman wordt ingenomen door de hebzuchtige heersende klasse in het Engeland van de 12e eeuw, vlucht de man het bos in en wordt hij Robin Hood, de leider van een groep vrijbuiters die van de rijken stelen om de armen te helpen.
De legende van de 12e-eeuwse edelman die de held van de armen wordt, wordt hier in een nieuw jasje gestoken, met een originele film die avontuur, actie, romantiek en een nieuwe kijk op de man achter de folklore brengt. In het verdeelde Engeland van de 12e eeuw heersen de Normandiërs met ijzeren vuist en stellen de Saksische autoriteiten zelden vraagtekens bij hun gezag. Na een geschil met een Normandische ridder, in een poging om het leven van een stroper te redden, wordt de Saksische edelman Robert Hode (Patrick Bergin) gedwongen om zowel zijn land als zijn titel aan de troon te geven. Hij wordt vogelvrij verklaard en gaat voortaan door het leven met de nieuwe naam 'Robin Hood'. Hij is zijn Normandische rivalen altijd weer te slim af, wint de liefde van de mooie jonkvrouw Marian (Uma Thurman) en wordt de held van het onderdrukte Saksische volk. Maar wanneer de soldaten van prins John hem op het spoor komen en jonkvrouw Marian wordt gedwongen om te trouwen met zijn grootste vijand, moet Robin Hood een gewaagd en moedig plan ten uitvoer brengen.