Dolphins Up Close with Bertie Gregory
Bertie Gregory trekt naar de Azoren, een cruciaal zeereservaat en seizoensgebonden hotspot voor migrerende oceaanroofdieren. Tijdens het voedselseizoen komen duizenden ongrijpbare jagers bijeen om zich tegoed te doen aan enorme scholen prooivis. Bertie trotseert stormen en speurt de uitgestrekte zeeën af. Hij racet tegen de klok om de meest epische voedselrazernij uit zijn carrière vast te leggen.
Bertie Gregory trekt naar de Azoren, een afgelegen eilandengroep in de Atlantische Oceaan die wordt omringd door het grootste beschermde zeegebied van Europa. De wateren zijn een belangrijke stopplaats voor migrerende roofdieren, die door de rijke voedselgronden worden aangetrokken. Het is de perfecte tijd voor Bertie om een zeldzaam natuurspektakel vast te leggen: ongrijpbare roofdieren die zich verenigen om op dichte scholen vis te jagen, de zogenoemde 'bait balls'. Maar door de onvoorspelbare stormen is het filmen niet gemakkelijk. Tijdens zijn reis duikt Bertie ook in de duistere geschiedenis van de regio op het gebied van de exploitatie van het zeeleven. Hij ontmoet een ex-walvisjager die nu walvisspotter is en ontdekt zo hoe het einde van de walvisjacht de Azoren transformeerde tot een reservaat, waardoor het zeeleven kon terugkeren en de kwetsbare voedselketens weer konden gedijen.