Anthony Ashley-Cooper, 10e graaf van Shaftesbury, was een van de rijkste mannen van Groot-Brittannië en erfgenaam van een historische familie met grote bezittingen in Groot-Brittannië en Frankrijk, een landgoed van 9000 hectare en kunstwerken ter waarde van tientallen miljoenen ponden. Anthony bracht zijn tijd door tussen zijn voorouderlijk huis in Dorset en de Franse Rivièra, waar hij genoot van een levensstijl vol drank, drugs en seks.
Anthony Ashley-Cooper, 10e graaf van Shaftesbury, was een van de rijkste mannen van Groot-Brittannië en erfgenaam van een historische familie met grote bezittingen in Groot-Brittannië en Frankrijk, een landgoed van 9000 hectare en kunstwerken ter waarde van tientallen miljoenen ponden. Anthony bracht zijn tijd door tussen zijn voorouderlijk huis in Dorset en de Franse Rivièra, waar hij genoot van een levensstijl vol drank, drugs en seks, allemaal gefinancierd door zijn miljoenenerfenis. In Frankrijk ontmoette de graaf Jamila M'Barek via een escortbureau, en toen ze in 2002 beweerde zwanger van hem te zijn, trouwden ze en werd ze de derde gravin van Shaftesbury. Hun relatie liep spaak en ze gingen uit elkaar. In 2004 vroeg de graaf een scheiding aan nadat hij Nadia Orche had ontmoet, een clubhostess en jonge moeder van twee kinderen. Kort daarna verdween de graaf, en de pers speculeerde dat de maffia hem ontvoerd had en hem dwong zijn rijkdom af te staan. Enkele maanden na zijn verdwijning bekende Jamila aan de politie dat haar broer Mohammed M'Barek de graaf had vermoord in een crime passionnel. Anthony's lichaam werd gevonden in een ravijn aan de voet van de Alpen. Jamila en haar broer ontkenden dat het moord met voorbedachten rade was, maar werden beiden veroordeeld en vastgezet.