De Mexicaans-Amerikaanse tiener Val Garcia is half mens/half vampier en moet haar identiteit voor beide werelden geheimhouden. Maar als haar beste menselijke vriend op haar monsterschool verschijnt, moet ze de waarheid, haar identiteit en zichzelf onder ogen komen.