The Book Thief
Geoffrey Rush en Emily Watson spelen de hoofdrollen in deze inspirerende film, die gebaseerd is op de bestseller over Liesel (Sophie Nélisse), een meisje dat is geadopteerd door een Duits stel (Rush and Watson) dat een Jood (Ben Schnetzer) verbergt voor Hitlers leger. Al snel ontdekt Liesel dat woorden en verbeelding een ontsnapping bieden aan de gebeurtenissen die zich rond haar familie voltrekken in deze buitengewone film.